logop
Alates 5. septembrist 2017 töötab Järve Gümnaasiumis logopeedilisel tööl Maaris Virkus- Peetsalu.
Mis meenub esimesest tööpäevast Järve Gümnaasiumis?
Klassis ootas mind 2 korda rohkem õpilasi, kui norm ette nägi. See ehmatas korraks. Sain aga aru, et õpetajate ja vanemate ootus ja logopeedilise abi vajadus on nii suur, et kõik pidi kohe tundi saama. Aja jooksul siiski kõik lahenes positiivselt.
Kuidas Teist logopeed sai?
Gümnaasiumi lõpus tuli teha elukutse valik. Mulle oli eeskujuks ema kolleeg Ilme, kes töötas lasteaias logopeedina. Töö lastega tundus nii põnev ja rahuldust pakkuv. Nii astusingi Tartu Ülikooli, et seda ametit õppida.
Kas tööle asumine oli esmane kokkupuude Järve Gümnaasiumiga või eelnes ehk mõni varasem kokkupuude/teadmine seoses selle majaga?
Olen selle kooli vilistlane, minu tütar on selle kooli vilistlane ja minu vanem poeg õpib siin koolis, 8. klassis. See on minu kool!
Kas Järve Gümnaasiumi kooliellu sisseelamine ja traditsioonidega tutvumine tuleb lihtsalt?
Kuna see on minu ja minu laste kool, siis kõik on mulle vägagi tuttav ja selge. Kui enne olin ise õpilane ja lapsevanem, siis nüüd on kooli töötajana huvitav teisest aspektist kõike seda jälgida. 
Millised tööd-tegemised on Teie varasemas kogemustepagasis?
Minu pedagoogistaaž on päris pikk, 26 aastat. Kohe ülikooli kõrvalt hakkasin lasteaias tööl käima. Alguses kasvatajana, üsna pea logopeedina. 
2000. aastal läksin Jõhvi Gümnaasiumisse tööle eripedagoogiks ja logopeediks. Mul oli õnn töötada koos Vallo Reimaa ja Tiina Kallavusega, hindan seda aega väga. 2008. aastal võtsin uue väljakutse vastu, olin Vaeküla Koolis õppealajuhataja. Et mitte liiga paberitesse kinni jääda, olin ka klassijuhataja ja väikese koormusega logopeed. Ainult lastega tööd tehes, saad koolirõõmu. Erivajadustega õpilaste koolis töötades sain väga laialdased kogemused, need teadmised aitavad nüüd mind igapäevaselt. Kui mu vanem poeg hakkas 1. klassi minema, otsustasin meie maakonda tagasi tulla. Mäetaguse Põhikooli direktor Tarmo Valgepea otsis logopeedi ja osutusin valituks. Suur au oli kuuluda nii professionaalsesse meeskonda. Unistuste koolitused ja koostöö edukamate Eesti koolidega ilmestavad seda aega. Järve Gümnaasium otsis samuti logopeedi, kuna olin nii hõivatud põhitööga, jäigi järele ainult laupäev. Siia kooli puhkepäeval tulles kadus väsimus kohe, kui nägin motiveeritud õpilasi koos vanematega klassi ukse taga ootamas. Sellist pühendumist ja motiveeritust õpilaste ja vanemate poolt olen näinud küll ainult siin koolis. Suur aitäh, minu kallid õpilased. Tiivustate ka mind!
Milline eredaim mälestus meenub oma kooliajast?
Mul on väga vedanud klassijuhatajatega. Esimeses klassis alustasin Milvi Frolova käe all,  edasi- põhikoolis Reet Kukk ning gümnaasiumis Urve Kilk. Minu meelest on klass alati oma õpetaja nägu. Nii nagu minu klassijuhatajad olid väga aktiivsed ja heas mõttes eesrindlikud, nii ka meie, kogu klass. Alati olime esimesed võistlustel, rahvatantsus ja -laulus. 
Gümnaasiumis oli meil tüdrukute klass, kuidagi sattus nii, et 10. A ehk siis humanitaarklassis oli 23 tüdrukut. Vaene õpetaja Jõumees, ta pidi ju meile füüsika selgeks tegema. Peale 1. veerandit ta aga loobus, ilmselt sai aru, et nende preilidega pole mõtet. Tunni alguses ta juhendas meid: peatükist 1. lõik, lause 2- 4, joon alla; edasi 3. lõik, lause 6- 8, joon alla, … , õppige pähe, homme on tunnikontroll! No lõikude ja lausete leidmise saime küll hästi selgeks. Ja hinded olid meil ka ikka neljad ja viied, sest olime hästi kohusetundlikud ja püüdlikud. Loodan, et õpetaja Jõumees nüüd ei pahanda. Ta on ja jääb alatiseks meie kalliks õpetajaks.
Milline õpilane Te ise olite?
Koolis olin aktiivne õpilane, õppisin hästi, tegelesin rahvatantsuga ja lauluga, mängisin käsipalli. Tegin kõike ja jõudsin kõike. 
Kooliajast on väga head mälestused, iga päev toimus midagi toredat ja meeldejäävat. Nüüdki hea meenutada ja oma lastele rääkida.
Mis Teid elus innustab?
Pean väga tähtsaks head haridust. Püüan toetada oma lapsi ja õpilasi selle saavutamisel. Mind innustavadki laste edusammud, isegi väikesed edasiminekud. Pikka aega olen imetlenud MTÜ Mondo tegevusi ning sellest õppeaastast toetan läbi tarkusefondi  13- aastast Claudiat Keenias. Ta soovib õpetajaks saada. Olen kindel, et ta unistus täitub. 
Kuidas Te pingelisest tööst puhkate ja energiaga laete?
Minu kolm tugisammast:
1. PERE
2. LOODUS
3. REISIMINE
Perega koos reisides saan rutiinist eemalduda ja leian taas üles rõõmu ja naeru.
Milline oleks Teie soov kooliperele ja kolleegidele?
Märgake igat õpilast, nii tublit kui ka mahajääjat. Toetage teda. Vahel piisab ühest heast sõnast ja pilgust.
 
Küsitles Tea Kivirand
 

Leia meid

Meil on lehel 118 külalist ja 0 liiget