Prindi
peterson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 Ene Peterson asus tööle Järve Gümnaasiumisse sel õppeaastal inglise keele õpetajana.
 
 
 
 
 
FIPLV piirkondliku regiooni Nordic-Baltic Region konverentsil „ The Language Teacher and Teaching at a Crossroads“ Tallinnas (2016)
 
Mis meenub esimesest tööpäevast Järve Gümnaasiumis?
 
Kui direktor kutsus mind kooli tööle, siis ühelt poolt ma ei mõelnud kaua ja andsin positiivse vastuse. Teiselt poolt on kooli tööle asumine mulle tõeliseks väljakutseks. Olen töötanud ju  kõrgkoolis rohkem kui 30 aastat. Töö koolis  erineb tunduvalt tööst kõrgkoolis. Esimesel koolipäeval tundsin samasugust erutust nagu asuks õppima alles esimesse klassi. Õpetajate positiivsus, heatahtlikkus  ja toetus tegid kooliellu sisseelamise kergemaks. Tore, et sain juba augustis osaleda koolitusel ja õppenõukogus.
Ja õpilased, teie olete fantastilised! Koos teiega õpin ka mina.
 
Kuidas Teist õpetaja sai?
 
Tahtsin keemiaõpetajaks saada juba 8. klassis. Sel ajal oli keemia õppimine väga populaarne. Inglise keele õpetajaks õppimise tõuke sain aga oma inglise keele õpetajalt, kes soovitas mul peale keskkooli (õppisin C. R. Jakobsoni nim. Viljandi 1. Keskkoolis) lõpetamist  minna edasi õppima Tartu Ülikooli.  Ja nii ma tegingi.. Ma ei ole kunagi kahetsenud oma valikut. Minu elu on olnud väga huvitav just tänu sellele, et minust sai inglise keele õpetaja. 
 
Kas tööle asumine oli esmane kokkupuude Järve Gümnaasiumiga või eelnes ehk mõni varasem kokkupuude/teadmine seoses selle majaga?
 
Koolielu ja kooli tegemistega olen kursis olnud sellest ajast, kui elasin Viljandis. Meenuvad uudised televisiooni vahendusel tolleaegse Kohtla-Järve 1. Keskkooli saavutustest/tegemistest. Kui asusin elama Kohtla-Järvele, asusid minu poeg ja tütar õppima Järve Gümnaasiumis, st et ma olen olnud ka lapsevanema rollis.  Mõned aastad tagasi käisin õhtuti ujumas kooli basseinis.
 
Kas Järve Gümnaasiumi kooliellu sisseelamine ja traditsioonidega tutvumine tuleb lihtsalt?
Alguses tundus, et infot on nii-nii palju, aga samm-sammult elan kooliellu sisse. Traditsioonidega olen kursis juba varasemast ajast ja infot olen saanud ka meedia vahendusel. Tunnen mitmeid õpetajaid juba varasemast ajast. 
 
Millised tööd-tegemised on Teie varasemas kogemustepagasis?
Olen ka varem koolis töötanud. Peale Tartu Ülikooli lõpetamist töötasin  Võhma Keskkoolis ja Viljandi C. R. Jakobsoni nimelises 1. Keskkoolis (õpetasin inglise keele süvaõppega klassides). 1979.aastal tulime perega  elama Viljandist Kohtla-Järvele. Kuigi meie sugulased, tuttavad ja sõbrad olid šokeeritud, ei kahetse ma oma otsust. Mul oli võimalus tööle asuda Tallinna Polütehnilise Instituudi Kohtla-Järve üldtehnilise teaduskonna (pragu TTÜ Virumaa kolledži)  vanemõpetajana. Töö Kohtla-Järvel tõi kaasa  mulle sellised võimalused, mis poleks mulle kunagi väikelinnas Viljandis avanenud. 
Lisaks keele õpetamisele olen koolitaja, koostan õppematerjale, kirjutan artikleid,
osalen keeleõpetajate võrgustike töös nii Eestis kui väljaspool Eestit, juhin võõrkeeleõpetajate liidu tegevust, organiseerin konverentse (sh rahvusvahelisi).  Olen saanud õppida Kanadas New Brunswicki Ülikoolis, osalenud ja esinenud võõrkeeleõpetajate maailmakongressil Niagara Fallsis. Täiendand end pidevalt ja jagan ka oma õpetamiskogemust. Igal aastal osalen inglise keele õpetajate maailmaorganisatsiooni IATEFL aastakonverentsidel Suurbritannias.
 
Milline eredaim mälestus meenub oma kooliajast?
Meil oli tüdrukute klass. Tol ajal oli keskkoolis võimalus õppida ka lisaeriala. Mina õppisin masinakirja (tänu sellele oli hiljem lihtsam õppida arvutit kasutama) ja lasteaiakasvataja tööd. Ma mäletan veel, et pidime lasteaias ka praktikal käima
 
Milline õpilane Te ise olite?
Olin  tubli nelja-viieline õpilane. Lisaks sellele osalesin aktiivselt klassivälises tegevuses: laulsin ansamblis, kooris, käisin võimlemis-, kunsti- ja tantsuringis.
 
Mis Teid elus innustab?
Uued väljakutsed. Kohtumised ja  koostöö huvitavate/entusiastlike  inimestega.
Rõõm õpilaste edusammude üle (töös õpilastega  pean oluliseks neid motiveerida, julgustada, aidata neil õppida tundma iseennast ja saavutada edu keeleõppes). 
 
Kuidas Te pingelisest tööst puhkate ja energiaga laete?
Puhkan ja laen energiat  Peipsi järve ääres. Meeldib aiatööd teha, teen kepikõndi. Milline miljoni-dollari vaade avaneb Peipsi järvele  igal aastaajal!
 
Milline oleks Teie soov kooliperele ja kolleegidele?
Õpilastele soovin usku oma võimetesse ning  järjekindlust  püstitatud eesmärkide saavutamiseks.  Ma imetlen kõiki õpetajaid ja soovin neile jätkuvat positiivsust, tervist ning jõudu erinevate rollide täitmisel (õpetaja peab ju nii palju erinevaid rolle täitma). 
Soovin kõigile päikest ja rõõmsat meelt igasse päeva!
 
Klikke: 1474