ERASMUS+ 2024: Innovative Methodologies and ICT Tools in the Classroom Reykjavikis

13.-21. juulil 2024 osalesime Erasmus+ programmi raames Reykjavikis toimunud kursusel “Innovative Methodologies and ICT Tools in the Classroom”. See kursus oli suunatud kaasaegsete haridusmeetodite ja infotehnoloogiliste tööriistade kasutamisele, mis aitavad õpetajatel muuta oma õppetöö tõhusamaks ja kaasavamaks.

Kursus algas osalejate riikide tutvustustega, mis andis võimaluse võrrelda haridussüsteeme ja jagada kogemusi. See peer-to-peer õppimine oli rohkem kui pelgalt kultuurivahetus – see oli alustala, millele tuginedes toimus kogu ülejäänud kursus. Eriti väärtuslikuks osutus arutelu hariduslike väljakutsete üle erinevates piirkondades, mis aitas luua koostöömeeleolu ja edendas ühise õppimise atmosfääri.

Järgnevalt sukeldusime põhjalikult erinevatesse infotehnoloogilistesse tööriistadesse, mida tänapäeva hariduses kasutatakse. Praktiliste sessioonide käigus tutvusime põhjalikult Edpuzzle, Dojo Classroom, Fobizz ja Rubistar platvormidega. Nende tööriistade kasutamine tõi esile, kuidas neid saab efektiivselt integreerida meie igapäevatöösse klassiruumis. Näiteks õppisime, kuidas kasutada Edpuzzle’i interaktiivsete videote loomiseks, mis aktiivselt kaasavad õpilasi, samas kui Dojo Classroom osutus võimsaks vahendiks klassikäitumise juhtimiseks ja suhtluse parandamiseks vanematega. Fobizzi esitati kui pideva professionaalse arengu ressurssi ning Rubistar tutvustas lihtsat ja tõhusat võimalust õpilaste töö hindamiseks rubriikide abil.


Lisaks nendele tööriistadele tutvusime kaasaegsete pedagoogiliste mudelitega, nagu flipped classroom (ümberpööratud klassiruum), blended learning (segatud õpe) ja cooperative learning (koostööl põhinev õppimine). Need sessioonid pakkusid nii teoreetilisi teadmisi kui ka praktilisi strateegiaid mudelite rakendamiseks õpetamises. Rääkisime sellest, kuidas kujundada ja rakendada õppekavasid, mis liiguvad eemale traditsioonilistest, õpetajakesksetest meetoditest ja keskenduvad hoopis õpilaste aktiivsemale osalemisele õppeprotsessis.

Üks kursuse tipphetki oli virtuaalreaalsuse (VR) kasutamine hariduses. Saime võimaluse katsetada erinevaid VR-lahendusi ja kogeda, kuidas immersiivsed keskkonnad võivad parandada õpilaste kaasatust ja õppimist erinevates ainetes. See kogemus oli eriti väärtuslik, sest see näitas, kuidas VR suudab kaasata õpilasi viisil, mida traditsioonilised meetodid ei suuda.

Samuti uurisime tehisintellekti (AI) rolli hariduses, keskendudes eriti ChatGPT-le. Arutasime, kuidas seda AI-tööriista saab kasutada erinevate õpetamise aspektide toetamiseks, alates õppetunni sisu loomisest kuni personaalse õpilaste tagasiside andmiseni. Rõhk oli AI mõistlikul kasutamisel, täiendamaks traditsioonilisi õpetamismeetodeid, mitte neid asendades.

Eriti kaasahaarav osa kursusest oli osalemine õpimängus GooseChase. See tegevus näitas, kui tõhus võib olla mängustamine hariduses, illustreerides, kuidas mängupõhine õppimine võib motiveerida õpilasi ja muuta õppeprotsessi interaktiivsemaks ja nauditavamaks. Analüüsisime mängu kujundust ja struktuuri, saades ideid sarnaste õpimängude loomiseks oma klassiruumides.

Kokkuvõttes oli Erasmus+ kursus Reykjavikis mitmekesine, interaktiivne ja otseselt rakendatav meie töös õpetajatena. See andis meile sügavama arusaama innovaatilistest õpetamismeetoditest ja praktilistest oskustest, mis rikastavad meie hariduspraktikaid ja toovad kasu meie õpilastele.

Carolyn Soosaar