Erasmus+ Kogemus Iirimaal: Õppereis St Joseph’s National School’i

14.-20. aprillil külastasime Erasmus+ programmi raames Iirimaa väikelinnas Kinvaras asuvat St Joseph’s National School’i. Kinvara on linnake, kus elab vaid 762 inimest, kuid koolis käib üle 300 õpilase – paljud neist tulevad naaberkogukondadest. St Joseph’s on 1.-6. klassi õpilastele mõeldud kogukonnakool, kus igal klassil on oma klassiõpetaja, kes annab kõiki aineid: kunsti, muusikat, kehalist kasvatust ja ka iiri keelt. Õppetöö toimub inglise keeles.

Kool on tõeline kogukonnakeskus, kus direktor tunneb kõiki õpilasi ja nende vanemaid. Hommikused muusikaringid on eriline traditsioon – kõik kogunevad koos laulma, kusjuures direktor ise mängib kitarri ja juhib laulmist. Koolivorm koosneb mugavatest tumedatest retuusidest või dressidest, valgest kraega pluusist ja koolilogoga pusast. See tagab, et lapsed saavad igal hetkel joosta ja mängida, olles samas valmis õppimiseks.

Õppetöö on projektipõhine ja kaasaegne – lauad klassiruumides on alati paigutatud gruppidesse, et toetada koostööd ja rühmatööd. Igas õppeaines kasutatakse erinevaid õppevahendeid, mis aitavad lastel arendada sügavamat mõtlemist. Koolis kehtib nutivabaduse põhimõte: isiklikud nutiseadmed on keelatud ja kasutatakse vaid kooli seadmeid, seda ainult õppe-eesmärkidel. See ei tähenda, et õpilased oleks digipädevuseta. Tundides kasutatakse palju digivahendeid, näiteks Lego Robotics, Dash Robotid, Microsoft MakeCode Arcade ja Minecraft Education – kõik need vahendid aitavad lastel õppida kodeerimist ja lõimida erinevaid õppeaineid.

Lisaks on leitud lahendus lugemisrõõmu tugevdamiseks, kasutades lugemisrakendust Renaissance. Rakendus määrab testi abil õpilase taseme ning seejärel saab õpilane valida oma taseme vahemikust huvipakkuva raamatu, alates “Hirmus Henrist”, lõpetades klassikaliste raamatutega. Õpilased loevad kõik tunni ajal üheskoos vaikuses 15-30 minutit päevas raamatut klassiruumis ning kes on valmis saanud, see sooritab veebis sisu- ja sõnavara testi enda raamatu kohta.

Suurt tähelepanu pööratakse ka õpilaste vaimsele tervisele ning täidetakse enesearengule suunatud töövihikuid. Koolis on olemas eraldi klassid autismispektri häiretega õpilastele  ja nad on täielikult kaasatud kõigisse kooli üritustesse, mis tõstab esile kooli pühendumust kaasava hariduse pakkumisel.

Reis andis meile hindamatu võimaluse tutvuda iiri haridussüsteemi ja kohaliku kogukonna eripäradega. Tagasi tulles oleme täis inspiratsiooni ja uusi ideid, kuidas meie enda koolielu rikastada.

 

Carolyn Soosaar, Riina Gadjak, Taavi Källo