
Rahatarkuse õpetaja toob klassiruumi hübriidõppe uuendused
Olen meie kooli rahatarkuse valikaine õpetaja ja leidnud viisi, kuidas ühendada kõrghariduse omandamine ja koolitöö. Ülikooliõpingute tõttu olen reede hommikuti koolist eemal, kuid tänu tänapäevasele tehnoloogiale pole see enam takistus.
Kasutusele on võetud hübriidõppe lahendus: õpetaja viibib veebis, samal ajal kui õpilased on klassiruumis. See on võimalik tänu Zoomi rakendusele ja Owl kaamerale, mis annab õpetajale võimaluse näha ja kuulda kogu klassiruumi 360 kraadi ulatuses. Selline lahendus võimaldab õpetajal jätkata tavapärase slaidiesitluse jagamist suurel ekraanil, justkui oleks ta füüsiliselt kohal.
Hübriidõppe mudel ei asenda päriselus loovat kontakti, kuid see on tõhus alternatiiv. Eriti oluline on, et see lahendus ei takista kasutamast erinevaid õpimeetodeid. Õpilased tegelevad klassis mitte ainult kuulamise või töölehtede täitmisega, vaid enamasti viivad läbi grupitöid ja esitlusi, samal ajal kui õpetaja on neile veebi vahendusel kättesaadav – see toetab ka nüüdisaegset 80/20 õpimudelit, kus õpilane panustab 80% õppeprotsessist, olles aktiivselt kaasatud ja iseõppija, õpetaja roll on juhendada ja toetada, moodustades 20% õppetegevusest.
Selline uuenduslik õppemeetod rikastab õpilaste kogemust ja näitab, kuidas tehnoloogia aitab ületada traditsioonilise õppe piire, pakkudes paindlikke ja kaasahaaravaid lahendusi. See on hea näide, et võimalik on edukalt rakendada hübriidõpet ka nii, et toetatud on nii õpetajate kui ka õpilaste areng.
Carolyn Soosaar,
rahatarkuse õpetaja